Tuesday, December 20, 2016

Christmas | It's not that awesome to grow up



My parents still ask me about what I want for Christmas. And they expect me to have a clear answer. But there goes the time where two weeks before Christmas I'd had actually given a thought about what I want for Christmas. 
It's the big problem of growing up. Since I've started working and being self-sufficient, I don't need to ask for stuff. I used to wait for Christmas to ask for more expensive things, like a new phone or a new pair of boots. But now I buy these stuff when I need them... 
And I feel bad because I know my parents still want to give me something I'll appreciate, but I just don't know what to ask for.

21 comments:

  1. Há sempre qualquer coisinha que nós gostavamos de ter nem que seja um capricho, pensa bem e vê se tens por aí um capricho de Natal :) um relógio, uma mala que já tenhas visto e ficado debaixo de olho :)

    http://sosweetgirlythings.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  2. Este ano, pela primeira vez, não tenho lista de desejos. Não preciso de nada em particular nem quero muito uma coisa específica. Livros e contas Pandora são sempre bem-vindos :) Mas não tenho aquela ideia específica do que quero. O que eu quero ninguém me pode comprar, por isso...

    ReplyDelete
  3. Bem sei que não trabalho e por isso dependo dos meus pais, mas no Natal tenho um acordo com eles que é receber sempre algo material, nomeadamente LIVROS :D; enquanto no meu aniversário eles dão-me roupa porque faz sempre falta.

    ReplyDelete
  4. Minha linda, que saudades tuas!!! Espero que esteja tudo bem contigo, beijinhos grandes

    ReplyDelete
  5. E que tal uma roupinha nova? Vem sempre a calhar eheh

    ReplyDelete
  6. Isto é o "grande problema" de já se ter tudo, não é? =P

    ReplyDelete
  7. Wonderful and perfect! I follow you blog, please follow me too. http://alamodenatine.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Também já nunca sei o que pedir... antes era mais fácil, bastava ver os anúncios dos brinquedos na TV
    http://sunflowers-in-the-wind.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  9. Também nunca sei o que pedir! Prefiro receber dinheiro e comprar eu as coisas mas por um lado adoro abrir prendas!

    Beijinhos
    That Girl

    ReplyDelete
  10. Seja o que for que recebas, sei que vais adorar porque os nossos pais conhecem-nos sempre como ninguém :)
    Beijinhos,
    An Aesthetic Alien | Instagram | Facebook

    ReplyDelete
  11. Muito obrigado :D

    A mim sempre me deram coisas às cegas e sempre me conseguiram surpreender :D Vale mais deixarmo-nos levar pela data e não criar expectativas :D


    NEW DECOR POST | Essential to decorate your table for Christmas.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ReplyDelete
  12. Seja lá o que for é dado a pensar em ti!

    Bom dia

    :)

    ReplyDelete
  13. I understand this now that I'm working too... So I generally ask for little things like books, cute sleepers, good tea... It's things that I always need or don't bought all myself :)

    ReplyDelete
  14. A mim me passa o mesmo

    http://iameleine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Really nice post, sam here, but i just ask to get me chocolate, find that enough xo


    https://theninebyivana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. A very interesting post !!!
    We'll be in touch!!!!Merry Christmas🌲🌲

    ReplyDelete
  17. My mom has been gone for almost 5 years but my dad still sends me a $20 check for the holidays.

    ReplyDelete
  18. É complicado, realmente, mas às vezes se pensarmos um bocadinho lembramo-nos de coisas, até mais simbólicas, que gostaríamos de receber :)

    ReplyDelete

Thank you so much for you comment!
Follow me:
Instagram // Facebook