Tuesday, June 27, 2017

Review | LUSH Seanik Shampoo Bar

On my last trip to Lush, they were out of my regular Shampoo Bar, and I decided to that this time I was going to try a new bar. I asked the sales girl and she suggested I try this one -- Seanik. 
This beautiful blue bar has plenty of ingredients to soften and revitalize your hair. First up, there's a ton of nori seaweed (yup, like the ones you eat on sushi!) packed into each bar, which is rich in protein and helps to strengthen hair and make it silky soft in both look and feel. It has lemon that helps with natural shine, without making it look greasy or oily. And Salt! This shampoo bar has a ton of salt, which helps with volume and grease control. 


I found it great for summer, specially because it has a very tropical, beach-y smell because of all the seaweed, lemon and jasmine essential oil. Unfortunately, the smell doesn't really linger around. But you get that beach hair feeling, without the dryness. It gives you some extra volume at the roost, without being too much volume. But since it does contain a lot of salt, this is not appropriate for you if you wash you hair every day. 

I really, really, like it. 

47 comments:

  1. I love the post! Thanks for sharing:)

    irinathayer.com

    ReplyDelete
  2. Shampoo em barra é um conceito tão diferente e original! Tenho curiosidade para experimentar.

    ReplyDelete
  3. Nunca usei nada da marca, mas adorava. O champo é lindo!

    XOXO,
    http://diamonds-inthe-sky.blogspot.pt

    ReplyDelete
  4. This is something that I'd love to try, never seen such a shampoo before! :D


    http://couturecase.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Que maximo essa postagem, obrigado pela vista, tenha uma semana abençoada.
    Blog: https://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br/
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM

    ReplyDelete
  6. Such a lovely post, dear))
    Have a nice day!

    VeraBelBlog | Zaful

    ReplyDelete
  7. Ottimo complimenti ti seguo passa da me ciao https://testoprovo.blogspot.it/?m=1

    ReplyDelete
  8. Preciso tanto de experimentar os produtos da Lush, ando super curiosa!
    Beijinhos,
    An Aesthetic Alien | Instagram | Facebook
    Youtube

    ReplyDelete
  9. Acho que ia estranhar um pouco ao inicio ehheeh.
    Já experimentei a marca e gosto muito.
    Beijinhos :)
    https://dailyvlife.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  10. R: aqueles não são os meus planos, são apenas sugestões do que as pessoas podem fazer ;)

    ReplyDelete
  11. Não conhecia este shampoo!

    Beijinhos,
    Inês
    http://www.indiglitz.pt

    ReplyDelete
  12. Olá!

    Aqui no Brasil temos Lush mas, nunca comprei nada da marca..

    Um beijo,

    www.purestyle.com.br

    ReplyDelete
  13. R: Linda, comprei a água termal no Jumbo <3

    ReplyDelete
  14. Nunca experimentei champô em barra, até tenho curiosidade mas também tenho medo de não gostar :/

    ReplyDelete
  15. Tenho mesmo de experimentar os produtos de cabelo da lush! Já estou a imaginar o cheirinho!
    THE PINK ELEPHANT SHOE

    ReplyDelete
  16. Gosto muito da Lush e tenho pena de não ter loja próxima. tenho de comprar on-line ;) beijoca
    Coco and Jeans by Marisa x My Instagram x My Bloglovin

    ReplyDelete
  17. De facto estes primeiros saldos não compensam muito, querida :D
    Obrigado :D

    :o Não sabia que tinham champôs assim! Realmente a Lush é todo um mundo encantado :o

    NEW OUTFIT POST | Savage People .
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ReplyDelete
  18. I will def be stopping by and picking this up!!!

    ReplyDelete
  19. Muito obrigada pelo teu conselho! Já fica na minha lista de sítios a visitar!
    Nunca tinha ouvido falar em shampoo em barras, mas é um conceito interessante!

    Com amor,
    sara

    priceless-ambition.blogspot.pt

    ReplyDelete
  20. Adorei a resenha, aqui no Brasil acho que não vende esse produto, mas adorei saber que pode ser usado no verão porque o cheiro dele remete a isso, acho que meus cabelos iriam amar. ^^
    Beijos. ♥

    Diário da Lady

    ReplyDelete
  21. Não conhecia o conceito de shampoo em barra! Achas mais prático que o shampoo normal?
    Beijinhos
    www.littlewonderlandxo.blogspot.pt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olá! Eu gosto mais do shampoo em bara por duas razões: 1. uma barrinha dura imenso imenso tempo (equivale a 3 embalagens de shampoo normal) e 2. porque é um bocado mais ecológico! Em termos de praticabilidade é igual para mim, com a vantagem que se pode levar no avião se fores viajar. :)

      Delete
  22. Obrigado, querida. Sim, isso é verdade e acontecerá sempre. Nada como desprezar :)

    NEW DECOR POST | Vamos DAR VIDA aos ESPAÇOS PEQUENOS.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ReplyDelete
  23. Um produto bastante curioso! Adorava experimentar!
    beijinhos
    https://direitoporlinhastortas-id.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  24. Só pela cor, estou convencida a experimentar porque também, do género, nunca utilizei! :)

    meg,
    https://swacre.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  25. Tenho imensa curiosidade com champô em barra, mesmo! Acho que ia gostar deste :)
    Beijinhos, The Fancy Cats

    ReplyDelete
  26. Sinceramente não conhecia mas parece ser bom :)


    P.S: O teste de algoritmia correu bem.

    ReplyDelete
  27. Fiquei muito curiosa...
    Beijinhos.

    misscokette.blogspot.pt

    ReplyDelete
  28. Great post dear, I like it a lot :)
    I'm following you now #710, how about to visit my blog and follow me back, I would be glad? ^_^
    limitededitionlady.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Não conhecia mas achei muito interessante e fiquei muito curiosa. Beijinhos
    https://asreceitasdasisi.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  30. Gostei da dica, ainda não conhecia!
    Um beijão,
    Gabs | likegabs.blogspot.com <3

    ReplyDelete
  31. Great Shampoo! I also love the solid Shampoos :)

    kisses

    ReplyDelete
  32. Lush is known for great products. No wonder you liked this one. I'm yet to try this too.

    ReplyDelete
  33. Ive heard that salt is great ingredient for the hair. Definitely trying this kind of product this summer.

    VVEEKEND 101

    ReplyDelete
  34. Oh wow, it sounds great!!
    Have a lovely day :)
    Rosanna x
    Rose's Rooftop

    ReplyDelete
  35. great post
    What you think about follow each other? Follow me and I follow you :)
    Please, follow both accounts. I'll add you from two accounts )
    http://astbakay.blogspot.ru/
    http://ictvaer.blogspot.ru/

    ReplyDelete
  36. Vou experimentar uma bath bomb então! :D

    ReplyDelete

Thank you so much for you comment!
Follow me:
TheNotSoGirlyGirl // Instagram // Facebook